Αναλυτικά στοιχεία για τις μελέτες του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά που ανέλαβε να ωριμάσει η Περιφέρεια Ηπείρου και στη συνέχεια τις παρέδωσε στο Υπουργείο Υποδομώ και Μεταφορών έδωσε σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.

Επίσης ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε και το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι μελέτες για την οδική σύνδεση Κόμβος Καμπής- Ζέφυρο Πρέβεζας, τις οποίες παρέλαβε η Περιφέρεια για να τις ωριμάσει και να εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ.

Ειδικότερα για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά ο Περιφερειάρχης ανέφερε:

«Ως Περιφερειακή Αρχή αναλάβαμε και πρωτοβουλίες για έργα που ανήκουν στο Υπουργείο Υποδομών, καθώς πρόκειται για διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα. Άκουσα πολλά για το δρόμο Γιάννενα- Κακαβιά.

Όταν είχαμε διαπιστώσει ότι επί πέντε και πλέον χρόνια το έργο παρέμεινε στα «συρτάρια» του Υπουργείου ζητήσαμε και πήραμε τη μελέτη για να την ωριμάσουμε. Κάναμε όλες τις βελτιώσεις που χρειάζονταν και όταν από το Υπουργείο Υποδομών άλλαξαν στάση, τους παραδώσαμε εκ νέου την τροποποιημένη μελέτη με τους κόμβους κλπ.

Συγκεκριμένα παραδώσαμε στις 29.4.2021 και στις 10.6.2021 στο Υπουργείο Υποδομών τα παρακάτω:

Συμβατικά τεύχη του τμήματος Ιωάννινα – Καλπάκι
Εκτίμηση προϋπολογισμού για τη μετατροπή του από τετράιχνο σε τρίιχνο
Συμβατικά τεύχη για το τμήμα Καλπάκι- Κακαβιά
Μελέτη οδοποιίας του τμήματος Καλπάκι- Κακαβιά (σε επίπεδο σχεδόν οριστικής), τρίιχνο με 6 ανισόπεδους κόμβους, έναRA και 15 km παράπλευρο δίκτυο.

Χάρη στη δική μας δουλειά το έργο θα μπορέσει να δημοπρατηθεί μέχρι τέλους του χρόνου όπως έχει ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό. Άρα όσοι λένε ότι η μελέτη «πήγαινε και έρχονταν» από το Υπουργείο στην Περιφέρεια και μιλάνε για «φιάσκο» καλά θα είναι να μη βιάζονται. Και ειδικά εκείνοι που ήταν άφωνοι για το έργο αυτό τα προηγούμενα χρόνια».

H οδική σύνδεση Ιόνιας Οδού- Πρέβεζας

Για την οδική σύνδεση Ιόνιας Οδού- Πρέβεζας ο Περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

«Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη σύνδεση Ιόνιας – Πρέβεζας και της παραλιακής οδού. Επιτέλους μετά από πολύ «μελάνι» που χύθηκε, τώρα που ανέλαβε την ευθύνη να ωριμάσει τη μελέτη η Περιφέρεια, παραδέχονται και οι επικριτές μας ότι η αρμοδιότητα ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών. Δεν περιμέναμε όμως ότι θα δεχόμασταν επικρίσεις και για την πρωτοβουλία μας αυτή που έχει στόχο να προχωρήσουν ταχύτατα οι διαδικασίες και από φορείς ή πρόσωπα που τα προηγούμενα χρόνια έλαμψαν δια της … απραγίας τους. Η Πρέβεζα είναι όντως μια περιοχή η οποία είναι αδικημένη ως προς τους οδικούς άξονες, όμως θα πρέπει να δούμε και τη θετική πλευρά που έχει να κάνει με την επικείμενη ολοκλήρωση της Αμβρακίας οδού, η οποία θα απορροφήσει μεγάλο ποσοστό κίνησης από τη σημερινή εθνική οδό.

Θα σας δώσω τα στοιχεία που βρήκαμε στο Υπουργείο Υποδομών. Αρχικά έγινε μια σύμβαση για 33 χλμ από το κόμβο Καμπής μέχρι τον Άγιο Νικόλαο της Πρέβεζας. Μετά με άλλες αποφάσεις τοποθέτησαν ένα new Jersey στη μέση και πρότειναν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση μήκους 3,25 η κάθε μία και δύο μέτρα βοηθητική οδό, ήτοι συνολικού πλάτους 18 μέτρα.

Στη συνέχεια, όταν είδαν τις συμβάσεις, «κόψανε» τη μελέτη μέχρι το Ζέφυρο, στο σημείο σήμερα κάνουμε τον κυκλικό κόμβο, συνολικού μήκους 23,8 χλμ.

Με τα ερεθίσματα που δίναμε εμείς εγκατέλειψαν το σχέδιο για πασσαλώσεις στο τμήμα Κόμβος Καμπής- γέφυρα Καλογήρου και προτείνουν τέσσερις εναλλακτικές λύσεις. Έχουν κατεβάσει την «ερυθρά» 50 εκατοστά πάνω από τη ζώνη πλημμύρας του ποταμού Λούρου, προβλέπονται δύο γέφυρες στη Γέφυρα Καλογήρου και στον ποταμό Λούρο, έχουν υπολογίσει ένα κόστος, ενώ έχουν και περιβαλλοντική μελέτη που δεν την έφεραν ποτέ.

Το Γιάννενα- Κακαβιά θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου, ενώ το τμήμα Γέφυρα Καμπής- Πρέβεζα και το τμήμα Μεσοπόταμος- Πάργα στο ΕΣΠΑ Περιφέρειας Ηπείρου».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here