Από το 1ο Λύκειο Αγίας Παρασκευής ξεκίνησε η Περιφέρεια Αττικής το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας «Κάν’ το Σωστά» που εδράζεται στο τρίπτυχο «Μαθαίνω – Προσέχω – Νοιάζομαι» και αναπτύσσεται με 4ωρη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, από εκπαιδευμένο προσωπικό του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς».

Το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και θα εφαρμοστεί καταρχήν σε 25 σχολεία της Αττικής ενώ «στόχος είναι να εφαρμοστεί ως απαραίτητο μέρος της εκπαίδευσης, αν είναι δυνατόν σε όλα τα σχολεία», ανέφερε ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης.

Ο  περιφερειάρχης με την πρόεδρο του Ιδρύματος Β. Δανέλλη-Μυλωνά, τους αντιπεριφερειάρχες Β. Γιαννακόπουλο, Λ. Κεφαλογιάννη, Χ. Ρώμα και τον αντιδήμαρχο Παιδείας Δ. Λέκκα παρακολούθησαν το πρώτο μάθημα, κατά το οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου διδάχτηκαν στη θεωρία και στην πράξη τις αρχές της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο. Ενημερώθηκαν αναλυτικά και διαδραστικά τόσο για τις αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων, όσο για την ευθύνη που βαραίνει κάθε οδηγό όταν πιάνει το τιμόνι, συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες με τη χρήση προσομοιωτών μέθης, ανατροπής και πρόσκρουσης οχήματος, υπό την καθοδήγηση των εξειδικευμένων στελεχών του ΙΟΑΣ.

«Σήμερα ξεκινάμε μια νέα συστηματική προσπάθεια για να προστατέψουμε την ανθρώπινη ζωή. Και ξεκινάμε από τα σχολειά μας γιατί η εκπαίδευση της συνείδησης είναι το μοναδικό μας όπλο, προκειμένου να αλλάξουμε νοοτροπίες και συμπεριφορές», παρατήρησε ο κ. Πατούλης και πρόσθεσε: «Γιατί μόνο τα παιδιά μας είναι σε θέση να μας αφυπνίσουν ώστε να εξουδετερώσουμε το σύμπτωμα της απάθειας, της αδιαφορίας μιας κοινωνίας που επί χρόνια αποδέχεται παθητικά τη γενοκτονία της ασφάλτου. Γιατί όλοι μας πρέπει να αντιληφθούμε και να πιστέψουμε πόσο σημαντικότερο είναι για τη ζωή μας η απώλεια της αγκαλιάς του παιδιού μας, του αγαπημένου μας προσώπου, του συγγενή, του γείτονα, του συνανθρώπου μας». Χαρακτήρισε «ευθύνη και χρέος» όλων μας τη διαμόρφωση οδηγικής συμπεριφοράς από την σχολική ηλικία και υπογράμμισε την πεποίθηση της περιφέρειας «η Οδική Παιδεία να καταστεί υποχρεωτική, ως αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης». Με απώτερο στόχο όπως είπε, «οι θεωρητικές εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, να διεξάγονται και στις πρώτες τάξεις των λυκείων της χώρας».

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Βασίλης Γιαννακόπουλος χαρακτήρισε αναγκαίο να καταστεί απλό και κατανοητό, το εγχειρίδιο εξέτασης και να εστιάζει σε ζητήματα που ελέγχουν την ικανότητα οδήγησης – συμπεριφοράς και γνώσης του ΚΟΚ. Τόνισε, πως ήρθε η ώρα να διαμορφωθεί και να υιοθετηθεί από την Πολιτεία ένας «ενιαίος δεσμευτικός χάρτης οδικής ασφάλειας» και να δημιουργηθεί ένας «μόνιμος μηχανισμός», ο οποίος θα διασφαλίζει την αλληλενέργεια των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης και τη συνέργεια – συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης και των ιδιωτικών φορέων».

Ειδικότερα κατά το μάθημα, το θεωρητικό σκέλος περιλαμβάνει ομιλία με προβολές και φωτογραφίες για τις κύριες αιτίες πρόκλησης τροχαίων τα οποία δίνουν βήμα στους μαθητές για σκέψη και εποικοδομητική συζήτηση. Η εκπαίδευση εστιάζει στο γεγονός ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός στον οποίο οφείλονται κατά κύριο λόγο τα τροχαία και δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα όπως: Επίδραση αλκοόλ στον εγκέφαλο.  Χρόνος Αντίδρασης – Ταχύτητα.  Χρήση ζώνης & κράνους. Απόσπαση προσοχής. Συνέπειες κ.α.

Το πρακτικό σκέλος περιλαμβάνει βιωματικές δραστηριότητες για τις οποίες χρησιμοποιείται: Προσομοιωτής ανατροπής αυτοκινήτου και πρόσκρουσης, με χρήση οχήματος φυσικού μεγέθους. Επίσης γυαλιά προσομοίωσης μέθης. τα οποία αλλοιώνουν το οπτικό πεδίο του χρήστη, ο οποίος καλείται να ολοκληρώσει απλές διαδικασίες φορώντας τα, όπως το να περπατήσει με μικρά βήματα γύρω από κώνους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here